واکنش آمریکا به توافقنامه ترکیه با لیبی

به گزارش عینک ورساچه، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به توافقنامه ترکیه با لیبی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

واکنش آمریکا به توافقنامه ترکیه با لیبی

به گزارش گروه سیاسی عینک ورساچه به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا امروز شنبه از توافق نظامی اخیر لیبی با ترکیه ابراز نگرانی کرد.

این مقام آمریکایی در این باره گفت: این اقدام ترکیه غیرمفید و تحریک آمیز قلمداد می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود کرد که درگیری ها در لیبی با کسانی که این مقام آمریکایی از آن ها با عنوان مزدوران روسی یاد کرد، خونبارتر شده است!

لازم به ذکر است که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه چندی پیش در تبادل نظر با عینک ورساچه در مجلس این کشور اعلام نموده بود: در گذشته نیز توافق های نظامی و امنیتی با لیبی داشته ایم. دو توافقنامه با لیبی امضا کردیم؛ یکی برای مشخص محدوده فعالیت دریایی 2 کشور و دیگری جهت به روز رسانی توافقنامه همکاری امنیتی و نظامی میان دو کشور که پیشتر امضا شده بود. توافقنامه نخست در مجلس ترکیه تصویب، توسط رئیس جمهوری (رجب طیب اردوغان) امضا و در سازمان ملل ثبت شده است. اعزام نیروی نظامی به لیبی بحث مجزایی است و طبق گفته رئیس جمهوری ترکیه، اگر درخواست گردد آن را آنالیز خواهیم کرد.

لازم به ذکر است توافقنامه مشخص حوزه اختیارات دریایی چهارشنبه 27 نوامبر امسال در ملاقات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی در استانبول امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش آمریکا به توافقنامه ترکیه با لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به توافقنامه ترکیه با لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید