سنا درباره تصمیم دولت آمریکا برای لغو تحریم ها علیه چند شرکت روس وارد عمل می گردد

به گزارش عینک ورساچه، رهبر دموکرات های سنای آمریکا گفت که به زودی رای گیری برای قطعنامه ای درباره تصمیم دولت واشنگتن در لغو تحریم ها علیه سه کمپانی روس برگزار می گردد.

سنا درباره تصمیم دولت آمریکا برای لغو تحریم ها علیه چند شرکت روس وارد عمل می گردد

به گزارش عینک ورساچه، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر، رهبر دموکرات های سنای آمریکا در یک بیانیه خبری گفت: به این نتیجه گیری رسیده ام که پیشنهاد وزارت خزانه داری آمریکا در لغو این تحریم ها ناقص و ناکافی است و سنا باید جلوی این اقدام اشتباه از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را بگیرد و تحریم ها را حفظ کند.

وزارت خزانه داری آمریکا 20 دسامبر 2018 خاطرنشان کرد که تحریم های اعمال شده آوریل علیه سه کمپانی روس مرتبط با اولگ دریپاسکا، یک اولیگارش روسی را بر می دارد؛ اقدامی که به نظر کم اهمیت کردن تحریم های شدید علیه مسکو به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 توسط این کشور می آید.

واشنگتن پس از لابی های دولت های اروپایی درباره این تحریم ها، اجرای آنها را به تعویق انداخت و مذاکرات با تیم دریپاسکا را برای برداشتن تحریم ها علیه دو کمپانی Rusal و En+ با شرط واگذاری کنترل کمپانی Rusal شروع کرد.

این تاجر روس که روابط نزدیکی با کرملین دارد، همچنین با پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ هم ارتباطاتی داشته است.

روز پنجشنبه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا تاکید نمود که دولت کنترل شدید خود را بر این کمپانی ها مرتبط با این تاجر روس و با وجود تصمیم برای لغو این تحریم ها همچنان حفظ می نماید.

وی ادامه داد، اگر آنها به شرایط پایبند نمانند، با پیامدهایی چون اعمال مجدد تحریم ها روبه رو می شوند.

در همین حال، شومر نیز گفت با توجه به اینکه روابط بین این تاجر روس و مانافورت تعیین نیست و آنالیز های رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا هنوز به نتیجه نرسیده، باید تحریم ها سر جای خود باقی بماند.

تصویب قطعنامه رد تصمیم خزانه داری آمریکا به تایید مجلس نمایندگان و سنا احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سنا درباره تصمیم دولت آمریکا برای لغو تحریم ها علیه چند شرکت روس وارد عمل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنا درباره تصمیم دولت آمریکا برای لغو تحریم ها علیه چند شرکت روس وارد عمل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید