سازمان جهانی هواپیمایی دعوت ایران را پذیرفت

به گزارش عینک ورساچه، سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) دعوت ایران برای ارائه نظرات کارشناسی بر مسائل مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی را پذیرفت.

سازمان جهانی هواپیمایی دعوت ایران را پذیرفت

به گزارش عینک ورساچه، سازمان دنیای هواپیماهای مسافربری (ایکائو) با انتشار بیانیه ای گفت که دعوت ایران را به منظور ارائه نظرات کارشناسی و نظارت بر تحقیقات مربوط به سانحه مرگبار سقوط هواپیمای بوئینگ 737-800 ایرلاین اوکراین اینترنشنال که صبح چهارشنبه گذشته در حوالی تهران رخ داد، پذیرفته است.

بر اساس گزارش دوئیچه وله، ایکائو همچنین در این بیانیه خاطرنشان نموده است که طبق قوانین و مقررات بین المللی، حق مداخله در امور مربوط به تحقیقات سوانح هوایی در سراسر دنیا را دارد؛ بدین ترتیب بنا به دعوت ایران، میخواهد گروهی از کارشناسان و متخصصان هوانوردی را به کارگروه تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ 737-800 ایرلاین اوکراینی را اعزام کند تا نظرات کارشناسی در این مورد ارائه دهند و در تسریع و ارتقای فرایند تحقیقات مربوطه به آنها یاری نمایند.

این سازمان مستقر در کانادا معمولا نقشی کلیدی در انجام تحقیقات سوانح هوایی ایفا نمی کند ولی همیشه بر فرایند تحقیقات نظارت دارد و در صورت لزوم، نظرات کارشناسی، اصولی و حرفه ای به متخصصان حاضر در کارگروه تحقیقات ویژه ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سازمان جهانی هواپیمایی دعوت ایران را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی هواپیمایی دعوت ایران را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید