رزمایش های مشترک ناقض توافق نامه های دو کره و واشنگتن است

به گزارش عینک ورساچه، پکن- خبرنگاران- کره شمالی ضمن تقبیح رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی اعلام نمود برگزاری رزمایش های مشترک توافق نامه های سال گذشته سه کشور را نقض می نماید.

رزمایش های مشترک ناقض توافق نامه های دو کره و واشنگتن است

به گزارش عینک ورساچه خبرگزاری رسمی کره شمالی روز آدینه بیان کرد برگزاری این رزمایش ها، نقض آشکار و خشونت آمیز اعلامیه های مشترک و بیانیه هایی است که کره شمالی با ایالات متحده و کره جنوبی توافق نموده است.

این گزارش می افزاید: برگزاری این رزمایش ها همچنین نشان دهنده یک چالش بزرگ پیش روی اهداف و آرزوهای مردم دو کره و همچنین جامعه بین المللی برای تحقق صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با نام دونگ مانگ یا ائتلاف از روز دوشنبه 4 مارس شروع شده است و تا روز 12 مارس (23 اسفند) ادامه خواهد یافت افزایش آمادگی نظامی همه جانبه علیه تهدیدهای احتمالی هدف برگزاری این رزمایش عنوان شده است.

پیش از این مقامات دو کشور آمریکا و کره جنوبی اعلام نموده بودند که رزمایش های مشترک بهاره سال جاری را با هدف تحقق صلح در شبه جزیره لغو نموده اند.

وزرای کره جنوبی و آمریکا اعلام نموده بودند مانورهای مشترک Key Resolve و Foal eagle بین ارتش های دو کشور را به تعویق می اندازند و به جای آن، تمرینات جابجایی واحدهای کوچک تر از گردان برگزار می نمایند.

مانور کی ریسُلو یک تمرین شبیه سازی شده با رایانه برای تایید مختصات سلسله مراتب دستوری میان نیروهای دو کشور است هدف اصلی رزمایش فول ایگل نیز رسیدن تفنگداران دریایی به خشکی است.

در همین حال لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در پکن بیان کرد: چین همیشه بر حل مساله شبه جزیره کره به وسیله گفت و گوی سیاسی پایبند بوده و این شیوه را تنها راه چاره این مساله می داند.

او گفت: پس از ملاقات رهبران کره شمالی و آمریکا در ویتنام، دو طرف تمایل خود را به ادامه گفت و گوها اعلام نموده اند چین ضمن تایید و تشویق این برخورد، امیدوار است که دو طرف این تمایل را به اقدامات واقعی تبدیل نمایند.

لوکانگ اضافه نمود: چین رشته پشنهادهایی نیز همچون پیشنهاد مراحل مختلف، گامهای مشترک مطرح نموده که امیدواریم طرف های ذیربط بتوانند آنها را به طور جدی مد نظر قرار دهند.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا

به "رزمایش های مشترک ناقض توافق نامه های دو کره و واشنگتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش های مشترک ناقض توافق نامه های دو کره و واشنگتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید