دیدار و گفتگوی مایک پمپئو و خالد بن سلمان پیرامون تحولات یمن

به گزارش عینک ورساچه به نقل از عرب نیوز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی دیدار خود با شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در شهر واشنگتن دی. سی، بار دیگر حمایت آمریکا از دستیابی به راه حلی مورد مذاکره میان دولت مستعفی یمن و جدایی طلبان وابسته به شورای انتقالی جنوب تأکید کرد.

دیدار و گفتگوی مایک پمپئو و خالد بن سلمان پیرامون تحولات یمن

این در حالی است که نیروهای وابسته به دو طرف- دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب- پیشتر بخشی از ائتلافی را تشکیل می دادند که از سال 2014 تاکنون با شبه نظامیان حوثی در یمن می جنگیدند.

اما طی هفته های اخیر، نیروهای جدایی طلب- که از پشتیبانی امارات متحده عربی برخوردارند- با نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن- و تحت حمایت عربستان سعودی- بر سر اداره بخشهایی از شهر عدن، پایتخت موقت این کشور با یکدیگر دچار اختلاف و دودستگی شده اند.

وزیر خارجه آمریکا در یک پیغام توئیتری در خصوص این دیدار دوجانبه مدعی شد: امروز با خالد بن سلمان دیدار سازنده ای داشتم و در خصوص یمن، امنیت دریانوردی، مقابله با فعالیتهای خطرناک رژیم ایران (!) و وضعیت حقوق بشر تبادل نظر کردیم. برای وحدت، ثبات و رونق یمن بسیار مهم است که دولت [مستعفی] یمن و نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب اختلاف نظر میان خود را حل و فصل نمایند.

در ادامه، مایک پمپئو از تلاشهای عربستان سعودی برای میانجی گری در این مناقشه قدردانی کرد!

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که وزیر خارجه این کشور و شاهزاده خالد بن سلمان هر دو موافق بودند که تبادل نظر تنها راه رسیدن به یک یمن باثبات، متحد و شکوفا است.

این دو مقام آمریکایی و عربستانی همچنین در خصوص لزوم بکارگیری تدابیر امنیتی مقتدرانه تر در دریا به منظور تقویت آزادی دریانوردی و مقابله با فعالیتهای بی ثبات نماینده و ادعایی ایران در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیدار و گفتگوی مایک پمپئو و خالد بن سلمان پیرامون تحولات یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار و گفتگوی مایک پمپئو و خالد بن سلمان پیرامون تحولات یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید