تمرینات فرسایشی بدون دیدار تدارکاتی!، برنامه والیبال برای المپیک چیست؟

به گزارش عینک ورساچه، در حالی که لیگ برتر والیبال به بهانه برنامه های تمرینی تیم ملی تعطیل شده، در فاصله چند هفته تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک هیچ برنامه تدارکاتی مشخصی برای ملی پوشان دیده نشده است و این تیم باید بدون حضور در مسابقه های محبت آمیز راهی چین شود.

تمرینات فرسایشی بدون دیدار تدارکاتی!، برنامه والیبال برای المپیک چیست؟

به گزارش عینک ورساچه، یکی از اصلی ترین چالش هایی که در راستا آماده سازی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک قاره آسیا (17 تا 22 دی ماه در چین) به چشم می خورد، نبود بازی های تدارکاتی است و مشخص نیست چرا فدراسیون والیبال در این زمینه تدیبری اتخاذ نمی کند.

در حالی که پیش بینی می شد با گذشت چند هفته از تمرینات، خاتمه تیم ملی والیبال خود را برای برگزاری بازی های تدارکاتی آماده کند این اتفاق رخ نداد تا مسئولان فدراسیون و سرپرست تیم ملی از نبود برنامه ای برای برگزای بازی تدارکاتی خبر دهند.

امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران درباره احتمال برگزاری بازی های تدارکاتی برای ملی پوشان به عینک ورساچه گفت: هیچ بازی تدارکاتی مد نظر کادرفنی و فدراسیون نیست. با ایگور کولاکوویچ هم صحبت کرده ام که گفت به هیچ عنوان بازی تدارکاتی با تیم های داخلی برگزار نخواهیم کرد. تیم های خارجی هم مد نظر ما بود که به دلیل برنامه هایی که داشتند از برگزاری بازی تدارکاتی با ما خودداری کردند.

طی سال های گذشته و پیش از تورنمنت های معتبر تیم ملی والیبال ایران با انجام بازی های تدارکاتی یک پروسه آماده سازی کامل را پشت سر می گذاشت و بازیکنان ایران همواره طی این دیدارها به هماهنگی و آمادگی لازم می رسیدند. حالا در آستانه مهم ترین رویداد ایران طی چهار سال گذشته، نه تنها بازی تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی پیش بینی نشده بلکه لژیونرهای ایران نیز همچنان درگیر تیم های باشگاهی هستند. در این میان مشخص نیست چرا لیگ برتر داخلی کنسل شده و حتی امکان بازی های محبت آمیز با باشگاه های داخلی هم فرآهم نیست.

جهانگیر سیدعباسی کارشناس والیبال ایران نیز درباره نبود بازی های تدارکاتی برای تیم ملی، گفت: بازی تدارکاتی آخرین حلقه از پروسه آماده سازی یک تیم است که باید مورد توجه باشد. بهتر است بازی تدارکاتی در فاصله چند روز مانده به مسابقات رسمی برگزار شود تا نقاط ضعف و ایرادات باقی مانده نیز برطرف شود. در حال حاضر نیز چند بازیکن اصلی ما به دلیل لژیونر بودن در اختیار تیم ملی نیستند و برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ناقص از نظر من کار درستی نیست. بهتر است ترکیب تیم ملی کامل شود و سپس بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

او افزود: برداشت شخصی بنده این است که کادرفنی تصمیم دارد در صورت امکان با تیم کامل بازی تدارکاتی برگزار کند. احتمالا وجود ترکیب ناقص یکی از دلایل برگزار نشدن بازی تدارکاتی است و فدراسیون هم هر سال نشان داده که برای برگزاری بازی های تدارکاتی بیکار نمی نشیند.

با توجه به صحبت های جهانگیر سید عباسی، اگر برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ناقص مناسب نیست، این سوال مطرح می شود که هدف از برگزاری اردو با ترکیب ناقص در این 50 روز تعطیلی لیگ چه بوده است؟ در حالی که لژیونرهای ما بازیکنان فیکس تیم ملی هستند! هر چند که امیر خوشخبر در گفت و گوی خود با عینک ورساچه اظهار داشت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای روزهای آینده نیز در مورد برگزاری بازی های تدرکاتی وجود ندارد.

اکنون کم تر از 20 روز تا برگزاری مسابقات انتخابی المپیک زمان باقی است و بر عکس سال های گذشته هیچ بازی تدارکاتی در دستور کار کادرفنی تیم ملی و فدراسیون والیبال نیست. با این شرایط باید دید فدراسیون والیبال برای روزهای پیش رو چه برنامه ای را در دستور کار دارد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تمرینات فرسایشی بدون دیدار تدارکاتی!، برنامه والیبال برای المپیک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرینات فرسایشی بدون دیدار تدارکاتی!، برنامه والیبال برای المپیک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید