بیکاری بیش از 700 کارگر لرستانی به دلیل کرونا

به گزارش عینک ورساچه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش از 700 کارگر استان به دلیل تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی با شیوع کرونا در سامانه دریافت بیمه بیکاری نام نویسی نموده اند.

بیکاری بیش از 700 کارگر لرستانی به دلیل کرونا

به گزارش عینک ورساچه به نقل از ایرنا، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه نمود: شرایط و خوداظهاری بیکاری این افراد راستی آزمایی می گردد و پس از آن برای دریافت مقرری بیکاری تا زمان بازگشت به کار دوباره به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر هیچکدام از کارخانه های عظیم و متوسط استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده، بعضی واحدهای تولیدی نیز با تعدیل موقتی نیرو فعال هستند و بعضی نیز تعطیل شده اند که تمهیدات لازم برای تامین اقتصادی کارگران انها تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری برای نام نویسی غیرحضوری و برخط (آنلاین) متقاضیان در استان راه اندازی شده و کارگرانی که شغل خود را از اسفندماه سال قبل از دست داده اند برای دریافت مقرری تا 20 فروردین سال جاری فرصت ثبت نام دارند.

آشتاب اضافه نمود: این سامانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به اداره ها و مراکز کاریابی ها و همچنین رعایت سلامت متقاضیان راه اندازی شد.

وی گفت: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت نموده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه نمود: متقاضیان پس از ثبت نام کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می نمایند که پیغام اطلاع رسانی پس از ثبت درخواست در سامانه برای متقاضی ارسال می گردد و نحوه ادامه فرآیند به وسیله سامانه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

آشتاب گفت: در تبصره 2 قانون بیمه بیکاری آمده است بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می شوند با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

وی تاکید نمود: همچنین در تبصره ب ماده 6 این قانون آمده بیمه شده مکلف است ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد که مراجعه پس از 30 روز با عذر موجه و با تشخیص هیات حل اختلاف تا سه ماه امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر سه هزار نفر در استان لرستان بیمه بیکاری دریافت می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیکاری بیش از 700 کارگر لرستانی به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری بیش از 700 کارگر لرستانی به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید