اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم

به گزارش عینک ورساچه، استاندار گیلان بر اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم تاکید کرد.

اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم

به گزارش خبرنگار از ، ارسلان زارع، استاندار گیلان در هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان، انتخابات را آبروی کشور و نظام اسلامی خواند و گفت: اهتمام به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند و با حضور حداکثری مردم داریم.

او به تمهید مقدمات لازم برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل اشاره کرد و اضافه نمود: 45 هزار نفر در سراسر استان دست اندرکار برگزاری انتخاباتی باشکوه هستند.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه به تأمین امنیت و سلامت انتخابات گفت: برای رقابتی شدن این دوره از انتخابات، هم رئیس جمهوری و هم وزیر کشور اقداماتی انجام دادند که تأثیر هم داشته است.

زارع با اشاره به فعالیت های اجرا شده برای مشارکت حداکثری و نیز اهمیت بالابودن میزان مشارکت مردم گفت: باید شرایطی فراهم شود که هیچ نارضایتی نباشد و لازم است همچون همیشه، به سرعت به تقاضا های مردمی و رفع مسائل شهفرایندان اقدام شود.

او اعتمادسازی را یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که باید مورد توجه باشد و رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان برگزاری انتخابات را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گیلان به ضرورت توجه به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد ها طبق جدول زمان بندی ارائه شده از سوی ستاد انتخابات تأکید کرد و خواستار انجام برنامه ریزی های درست و اصولی برای برگزاری فرآیند رأی گیری در شعبه های اخذ رأی، از نخستین ساعت مقرر شد.

استاندار گیلان بررسی زیرساخت های ارتباطی مرتبط با رأی گیری از واجدان شرایط شرکت در انتخابات را از دیگر انتظارات خود عنوان و شرح داد که همه دستگاه ها و نهاد ها موظف به همکاری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه هستند.

در این جلسه فرمانداران شهرستان های استان و نیز رئیسان کمیته های مختلف ستاد انتخابات گیلان حضور داشته و گزارش هایی ارائه دادند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

گیلان با 16 شهرستان و 11 حوزه انتخابیه اصلی، 13 کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و 958 هزار و 473 نفر واجد شرایط شرکت هستند که از این تعداد 91 هزار و 498 نفر رأی اولی به شمار می فرایند.

2 هزار و 559 شعبه اخذ رأی نیز در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و 654 شعبه روستایی و 905 شعبه شهری است و از مجموع این تعداد 2 هزار و 214 شعبه ثابت و 345 شعبه سیار است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید