اصلاح بودجه 99 بر مبنای عملکرد واقعی دولت در سال 98

به گزارش عینک ورساچه، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره لایحه پیشنهادی بودجه 1399 کل کشور، گفت: معتقدم که این بودجه باید بر اساس عملکرد واقعی بودجه سال 98 هم از حیث درآمدها و هم از حیث هزینه ای برآورد و اصلاح گردد.

اصلاح بودجه 99 بر مبنای عملکرد واقعی دولت در سال 98

او با بیان اینکه درآمدها و هزینه های پیش بینی شده سال 99 موهوم است، توضیح داد: به نظر می رسد که درآمدهای دولت با بیش برآورد همراه بوده و هزینه ها نیز بسیار خوشبینانه کم شده اند که با توجه به شرایط موجود محقق نخواهند شد.

نایب رئیس اتاق ایران درباره پیش بینی ارقامی بین 150 تا 200 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای سال آینده اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به اینکه عملکرد دولت را در تحقق بودجه سال جاری شاهد بودیم، تصویر واقعی و درستی از میزان کسری بودجه احتمالی سال آینده وجود ندارد و ضروری است تا درآمدها و هزینه ها در بودجه واقع بینانه شوند.

سلاح ورزی گفت: زمانی که تصویری واقعی و درست از بودجه سال 99 داشته باشیم، می توانیم ترکیبی از سازوکارهای مختلف از جمله میزان انتشار اوراق، درآمدهای مالیاتی، مولدسازی دارایی ها، درآمدهای نفتی، میزان تخصیص ارز 4200 تومانی و غیره را با در نظر دریافت کمترین عواقب در اقتصاد کلان در نظر بگیریم.

او همچنین بر افزایش پایه های مالیاتی برای سال آینده تاکید نمود و خواهان آن شد که فشار کمتری بر روی بنگاه های شناسنامه دار در شرایط رکودی وارد نشود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اصلاح بودجه 99 بر مبنای عملکرد واقعی دولت در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح بودجه 99 بر مبنای عملکرد واقعی دولت در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید