استاد دانشگاه آمریکا: واشنگتن قصدی برای خروج از افغانستان ندارد

به گزارش عینک ورساچه، استاد دانشگاه ایلینوی در آمریکا گفت که رئیس جمهور این کشور قصد خروج نظامی از افغانستان ندارد و مذاکرات نیز بازی استراتژیکی است که ترامپ با طالبان پیش گرفته است.

استاد دانشگاه آمریکا: واشنگتن قصدی برای خروج از افغانستان ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای عینک ورساچه، فرانسیس بویل استاد حقوق بین الملل در دانشگاه ایلینوی آمریکا درباره طرح کاهش خشونت ها و کاهش نیروهای آمریکایی پس از توافق نزدیک با طالبان گفت: چیزی که ترامپ اکنون با آن توافق کرده خروج نیروها به سطحی است که در زمان اوباما در افغانستان حضور داشت.

وی اضافه کرد: استراتژی آمریکا با طالبان ممکن است بازی با طالبان باشد و واشنگتن هیچ قصدی برای خروج از افغانستان ندارد که در وهله اول به طور غیرقانونی به آن حمله کرده بود.

بویل به اسپوتنیک گفت: به نظر می رسد دولت آمریکا با دلایل جعلی هنوز هم برای ایجاد بهانه ای جهت حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

این استاد دانشگاه گفت: آمریکا تلاش دارد تا مقاومت طالبان را در شرایطی ببرد که ارتش طالبان و مقاومت به تدریج از بین برود و ما هنوز در آنجا حضور داریم.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اواخر بهمن ماه گفته بود که درصورت توافق با طالبان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد یافت؛ اسپر پیش از این در اواخر آذر ماه اما گفته بود که صرف نظر از توافق با طالبان شما نیروها تقلیل می یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استاد دانشگاه آمریکا: واشنگتن قصدی برای خروج از افغانستان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه آمریکا: واشنگتن قصدی برای خروج از افغانستان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید