ارتقای تشخیص چهره با هوش مصنوعی برای شناسایی افراد دارای ماسک

به گزارش عینک ورساچه، یکی از شرکت های فناوری چین از ارتقای الگوریتم تشخیص چهره خود خبر داده که افراد دارای ماسک را نیز شناسایی می نماید.

ارتقای تشخیص چهره با هوش مصنوعی برای شناسایی افراد دارای ماسک

به گزارش عینک ورساچه و به نقل از چاینا دیلی، در حال حاضر بیشتر مردم در چین به دلیل شیوع کرونا از ماسک استفاده می نمایند و شرکت های سازنده فناوری تشخیص چهره در این کشور از هوش مصنوعی استفاده می نمایند تا بتوانند چهره افراد دارای ماسک را نیز شناسایی و از این طریق به جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری یاری نمایند.

شرکت فناوری هانوانگ(Hanwang Technology Co Ltd) که مقر آن در پکن است، الگوریتم اصلی خود را ارتقا داده و یک سیستم جدید تشخیص چهره برای افرادی که ماسک به صورت خود می زنند، فراوری نموده است.

هوانگ لی(Huang Lei) مدیر این شرکت گفت: شرکت ما تنها در طول یک ماه به ارتقای این الگوریتم پرداخت.

وی ادامه داد، ما بیش از 10 سال است که در بازارهای خارجی از آفریقا گرفته تا خاورمیانه مشتریان زیادی داریم.

لی اضافه کرد، ما می توانیم محصولات فناوری خود را به نحوی ارتقا دهیم که چهره های دارای ماسک را شناسایی نمایند. هم اکنون سیستم ارتقا یافته ما در ورزشگاه شماره 3 پکن، موزه آتش پکن و بعضی دیگر از شرکت ها تعبیه شده است.

براساس آئین نامه دولت چین در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری کووید-19، افرادی که از ماسک استفاده نمی نمایند، اجازه ورود به مکان های گوناگون را ندارند و براساس قوانین مربوط با آن ها برخورد می گردد.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین هم اظهار کرد، برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس و کنترل این بیماری، باید از اینترنت، کلان داده ها، هوش مصنوعی و رایانش ابری استفاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتقای تشخیص چهره با هوش مصنوعی برای شناسایی افراد دارای ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای تشخیص چهره با هوش مصنوعی برای شناسایی افراد دارای ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید