آمار شرکت کنندگان جشنواره موسیقی جوان اعلام شد

به گزارش عینک ورساچه، حدود 2 هزار و 500 خواننده و نوازنده در گروه های مختلف سنی در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شرکت می نمایند.

آمار شرکت کنندگان جشنواره موسیقی جوان اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی عینک ورساچه، به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی موسیقی جوان، پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان میزبان حدود 2 هزار و 500 نوازنده وخواننده از سراسر کشور است.

با اتمام مهلت فراخوان جشنواره پانزدهم و پس از آنالیز های انجام شده، 2 هزار و 500 نوازنده و خواننده آثارشان را در پنج بخش موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، آفرینش در تکنوازی و آهنگسازی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بیشترین تعداد در قیاس با دوره های قبل است.

جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گستردۀ استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی ایران و آهنگسازی برگزار می گردد.

در این دوره در بخش موسیقی دستگاهی یک هزار و 120 خواننده و نوازنده، در بخش موسیقی کلاسیک 410 نوازنده، در بخش موسیقی نواحی 770 نوازنده و خواننده، در بخش آفرینش در تکنوازی 60 نوازنده و در بخش آهنگسازی 100 آهنگساز شرکت نموده اند.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن و در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه ای از منطقه ها مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.

پانزدهمین جشنواره ملی در قالب سه گروه سنی الف، 15 تا 18 سال، (متولدین سال های 1382 تا 1385)، گروه سنی ب، 19 تا 23 سال، (متولدین سال های 1377 تا 1381) و گروه سنی ج، 24 تا 29 سال، (متولدین سال های 1371 تا 1376) برگزار می گردد.

داوری آثاررسیده از نیمه شهریورماه با حضور اساتید برجسته موسیقی ایران در قالب هیئت داوران، آنالیز و ارزیابی می شوند و با سرانجام داوری، اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد. این در حالی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همچون سال گذشته به صورت مجازی برگزار می گردد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز سال جاری به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به وسیله انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمار شرکت کنندگان جشنواره موسیقی جوان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار شرکت کنندگان جشنواره موسیقی جوان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید