شروع پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تربت جام

به گزارش عینک ورساچه، مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تربت جام همزمان با سراسر کشور جهت زنان 30 تا 69 ساله انجام می گردد.

شروع پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تربت جام

به گزارش خبرنگار گروه استان های عینک ورساچه از مشهد، طاهره پریشان مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشکده علوم پزشکی تربت جام ضمن تاکید بر شعار همه با هم برای دنیای بدون ترس از بیماری سرطان گفت: تمامی زنان 30 تا 69 سال می توانند با مراجعه به مراکز و خانه های بهداشت به صورت رایگان تحت ارزیابی اولیه و معاینه بالینی به وسیله ماما قرار گیرند و ماما موارد دارای علایم یا معاینه غیرطبیعی را به پزشک مرکز و سپس متخصص جراح ارجاع می دهد.

او با اشاره به اهداف پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان اضافه کرد:در این برنامه، هدف شناسایی و ثبت بیماران مشکوک یا مبتلا به سرطان پستان و سپس ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف بهداشتی و درمانی و ساماندهی درمان و مراقبت بیماران است.

مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به شیوه های تشخیص سرطان پستان ادامه داد: در اولین گام معاینه بالینی به وسیله ماما و پزشک و در گام بعدی روش های تصویربرداری می باشد.

بیشتر بخوانید

پریشان با اشاره به علایم سرطان پستان بیان نمود: توده پستان یا زیر بغل، تغییر در شکل یا قوام پستان، تغیرات پوستی پستان و ترشحات نوک پستان از علائم سرطان پستان می باشد.

او در خصوص برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان توضیح داد: در بیشتر کشور های دنیا سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان است. از طرفی اندازه بروز این بیماری در سراسر دنیا در حال افزایش است. در کشور ما هم این بیماری در راس سرطان های زنان واقع شده است و بروز آن در حال افزایش است.

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشکده تأکید کرد: خراسان رضوی و تربت جام هم از این مورد متثننی نبوده و سرطان پستان اولین رتبه در بین سرطان های شایع زنان را دارد.

/ز. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید